~ منتديات الرحمة والمغفرة ~
. منتديات الرحمة والمغفرة على منهج اهل السنة والجماعة

: ( كُنْتُمْ خَيْرَ أُمّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِالله )

نداء إلى أنصار رسول الله " صلى الله عليه وسلم "أنضم الينا لنصرة رسولنا من خلال منتدى الرحمة والمغفرة

. لزوارنا الاعزاء ومن يرغب بالتسجيل بمنتدانا ... بادر وسجل نفسك بالمنتدى لنشر الإسلام

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم,

~ منتديات الرحمة والمغفرة ~

~ معاً نتعايش بالرحمة ~
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتقناة الرحمة والمغفرة يوتيوبفيس بوكتويترمركز تحميل للصورالتسجيلدخول
منتديات الرحمة والمغفرة على منهج اهل السنة والجماعة
( كُنْتُمْ خَيْرَ أُمّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِالله ) . نداء إلى أنصار رسول الله "صلى الله عليه وسلم "أنضم الينا لنصرة رسولنا من خلال منتديات " الرحمة والمغفرة ". لزوارنا الاعزاء ومن يرغب بالتسجيل بمنتدانا . بادر وسجل نفسك بالمنتدى لنشرالإسلام .مديرة الموقع / نبيلة محمود خليل


تنويه .. لكل الأعضاء : على كل من يرغب فى عمل موضوع مشترك بينه وبين أى عضو من الأعضاء .. عليه أن يخبره فقط فى قسم حوار مفتوح بين الأدارة والأعضاء .. وقد تم تحديد يوم الجمعه فقط  للردود على الموضوعات  التى لم يرد عليها .. وأيضا الردود على الموضوعات القديمه .. شكرا

أعلان ... أرجو من الأعضاء الألتزم بوضع موضوع وأحد فقط فى كل قسم حتى نستطيع قرأتها بتمعن - موضوع واحد يقرأ أفضل من عدة مواضيع لا تقرأ - أشكركم


المواضيع الأخيرة
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
مشروع تحفيظ القران
 
تلفزيون الرحمة والمغفرة
نشرة اخبار منتدى الرحمة واالمغفرة
توك توك منتديات الرحمة والمغفرة

كاميرا منتديات الرحمة والمغفرة



شركة طيران منتديات الرحمة والمغفرة

أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
نبيلة محمود خليل
 
عزمي ابراهيم عزيز
 
ناريمان
 
كلمة حق
 
المواضيع الأكثر نشاطاً
مع كل إشراقة شمس ^ بصبح عليك^ مع وعد الله ونبيلة محمود خليل ^ حصرياً
مشروع حفظ القرآن والتجويد"مع نبيلة محمود خليل"" حصرى"
^ من اليوم أنتهى عهد نبيل خليل ^ أدخل وشوف مطعم منتديات الرحمة والمغفرة مع نبيلة ونبيل ^
تليفزيون منتديات الرحمة والمغفرة يقدم لكم "برنامج الوصول إلى مرضات الله " مع نبيلة محمود خليل" كلمة حق"
بريد منتديات الرحمة والمغفرة ^ ظرف جواب ^ مع نبيلة محمود خليل وكلمة حق ^ حصرياً
^ نشرة أخبار منتديات" الرحمة والمغفرة " مع نبيلة محمود خليل"حصرياً "
* كلمة للتاريخ * مع نبيلة محمود خليل ود / محمد بغدادى * حصرى
^ كاميرا منتديات الرحمة والمغفرة ^ إبتسامة كاميرا ^ مع نبيلة محمود خليل وكلمة حق ^ حصرياً ^
^^ دورة التبسيط فى دقائق علم التجويد ^^
,, قلوب حائرة ,, وقضايا شبابية متجدد ,, مع نبيلة محمود خليل ونبيل خليل ,,

شاطر | 
 

 فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 11:47 am



حبيت اطرح موضوع ويارب يعجبكم

دائما ما نواجه مواقف مضحكة جدا في حياتنا

موضوعنا انه كل واحد يحكي موقف مضحك مر عليه


كل واحد فينا اكيد بيحصل معاه مواقف كتيرا ومضحكة

ياريت كل واحد فينا يكتب موقف طريف حصلة

والقلم في رسم الذكريات المضحكه ايضا جاهز ...


فنحب نسمع بعض القصص الحلوه او المواقف الجميله لنستميع سويا

أتمنى هالفكرة تكون حازة على اعجابكم واتمنى تشاركونا بعض من مواقفكم المضحكة.

وشكرا لكم
..

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الفهد
عضو ذهبى
عضو ذهبى


وسام ذهبى _ زى الأسرية
العمر : الدنيا ساعة اجعلها طاعة
الدولة : العراق
التوقيع : لا إله إلاّ أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ذكر عدد المساهمات : 1542
نقاط : 1971
تاريخ التسجيل : 25/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 2:12 pm



من المواقف المضحكة التي حصلت لي انني كنت جالس في مطعم مع اصدقائي ولا ادري لماذا نزعت ساعتي ووضعتها على الطاولة ولما دفعنا غادرنا المطعم لكن في منتصف الطريق شعرت اني نسيت ساعتي على الطاولة فرجعنا الى المطعم ونادينا على النادل الذي قدم لنا الطعام ثم سألته عن الساعة ،اجابني انه لم يشاهد اية ساعة لكني لم اصدقه فمددت يدي في جيبه فعثرت على الساعة في جيب سرواله ثم اخذت ساعتي من جيبه واكتفيت بذلك لكن صاحبي ضربه ضربة طرحته ارضا فعتبت عليه مستنكرا ضربه ما دمت قد استعدت ساعتي لكن صاحبي اجابني أنه لم يضربه لسرقته الساعة ...!!،
قلت له اذا لماذا ضربته قال:لان لم يخفيها جيدا....!!

شكرا لك رؤية على الفكرة المتميزة



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 6:33 pm

السلام عليكم رؤية

ما شاء الله فكرة حلوة كتير

وفعلا فى مواقف جميلة مرت علينا

وموقف الفهد كتير ضحكنى

كل الشكر والتقدير لكى يا عمرى

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
يحيي ابراهيم محمد
مشرف القسم الأدبى
مشرف القسم الأدبى


وسام شاعر مميز - موف مزرق
العمر : 40
الدولة : مصر
ذكر عدد المساهمات : 1182
نقاط : 1893
تاريخ التسجيل : 05/08/2011
العمل/الترفيه : مدرس
المزاج : فضلا من الله ونعمة

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 7:20 pm

عسل يا فهد اشكر صديقك بالنيابة عني
وفكرة وموضوع متميز رؤية

_________________
<BR>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
د/محمد بغدادى
مشرف المنتديات الطبية ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية
مشرف المنتديات الطبية  ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية


وسام الدكتور
العمر : 40
الدولة : مصر
التوقيع : لا تعرض بوجهك الكريم يا كريم عنا ذكر عدد المساهمات : 976
نقاط : 1344
تاريخ التسجيل : 13/01/2012

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 7:33 pm

مشكورة رؤية على الفكرة الرائعة واليك موقف طريف حدث معى فعلا

ذهبت مع احد الاصدقاء لنقابل مدير شركة كبيرة يرغب صاحبى العمل

بها ،وهى شركة كبرى لها عدة افرع ،

ولم يكن المدير موجودا فجلسنا بمكتب مدير امن الشركة ،وكان رجلا ذا

خيال خصب ،ويعشق المنظرة وتكبير المواضيع ،وراح الرجل يحكى

اهمية امن الشركة ومدى المسؤلية التى يقوم بها ،وانه على علم بكل

صغيرة وكبيرة مرتبطة بالشركة او عمالها او اسرهم وما يدور من

حوارات بين العمال ،وانه مفيش دبة نملة تخفى عليه ،حتى احسست اننا

مع رئيس امن الدولة او المخابرات العامة واذا بعامل يدخل فجأة ويقول:

يا باشا لقينا جزء من الكابل اللى اتسرق امبارح ،ولاد الحرام خدوا

الجزء الاطول من الكابل وسابوا الحتة التلفانة ،واكمل العامل حديثه وهو

ينظر الينا قائلا :والله يا بهوات لولا ستر ربنا ،سور الشركة دى

والكراسى اللى انتو قاعدين عليها كان اتسرقوا من زمان .

وهنا انفجرت فى نوبة من الضحك الهستيرى ،حتى احرج صديقى الذى

اتيت معه وحاول اسكاتى دون جدوى .

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 8:34 pm

مشكور المتالق دوما
الفهد لحضورك المتميز والراقى
فعلا موقف رائع ومضحك وتقريبا صديقك كان عينوا على ساعتك
هههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 8:37 pm

شكرا استاذة نبيلة لحضورك الجميلمشكورة

شكرا لك يحي
لحضورك الكريم

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ahmed



شكر وتقدير
الدولة : مصر
ذكر عدد المساهمات : 759
نقاط : 982
تاريخ التسجيل : 17/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 8:38 pm

فى حياتنا مواقف

ههههه موقف شفتوا بعينى ضحك رغم قسوته

واحد ماشى فى الشارع ... واخر جى بالموتوسكل وجى سريع بالموتوسكل وراح ضربه بالقفا ضربة نطرته على الرصيف

وقعت من الضحك ورحت قومته من على الارض وقلت له معلش تعيش وتاخد غيرها كلنا لها هههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 9:14 pm

لك الشكر والتقدير لحضورك المميزعابر سبيل
موقف طريف ومضحك


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين مارس 26, 2012 9:17 pm


وقلت له معلش تعيش وتاخد غيرها كلنا لها هههه
مشكور ahmed
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الفهد
عضو ذهبى
عضو ذهبى


وسام ذهبى _ زى الأسرية
العمر : الدنيا ساعة اجعلها طاعة
الدولة : العراق
التوقيع : لا إله إلاّ أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ذكر عدد المساهمات : 1542
نقاط : 1971
تاريخ التسجيل : 25/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الثلاثاء مارس 27, 2012 5:39 am

اكرر شكري للاخت رؤية على موضوعها المتميز
واشكر ايضا صاحبة القلب الطيب الفاضلة نبيلة محمود
على كلماتها الرقراقة
والشكر موصول للاخ العزيز يحيى ابراهيم محمد
دمتم جميعا بخير وتألق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الأربعاء مارس 28, 2012 2:31 pm



فيــــن المواقـــف
عايزين مواقف من اعضاء المنتدى كلهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الفهد
عضو ذهبى
عضو ذهبى


وسام ذهبى _ زى الأسرية
العمر : الدنيا ساعة اجعلها طاعة
الدولة : العراق
التوقيع : لا إله إلاّ أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ذكر عدد المساهمات : 1542
نقاط : 1971
تاريخ التسجيل : 25/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الخميس مارس 29, 2012 10:36 am

]size=24]
مع موقف آخر من مواقف صاحبي التي لاتنسى

بالطبع صاحبي لا يمتلك سيارة ولا يريد ان يصدع رأسه بامور السيارة لذلك اضطر في احيان كثيرة لاصطحابه في سيارتي لاني لا استطيع ان استغني عن مزاحاته وطبعه البارد الى درجة التجمد ،

وفي هذه المرة كنا نعود احد اصدقاءنا الذي انقطع عنا لعدة ايام نتيجة المرض وبعد ان دعونا له بالشفاء العاجل غادرنا بيته متوجهين الى حيث تركنا السيارة في موقف للسيارات قرب بيته ،
وكم كان موقفي حرجا عندما تاكد لي اني نسيت الفتاح داخل السيارة والسيارة مقفولة ....
فبحثت انا وصديقي عن الروابط المعدنية المرنة لكي ندخلها عن طريق فتحة الزجاجة كمحاولة لمسك القفل ومن ثم سحبه للخارج حتى ينفتح الباب ،
حاولت مرارا كثيرة عن من خلال الباب الامامي وصاحبي يحاول من خلال زجاجة الباب الخلفي ولكن دون جدوى ...وبعد ان يئست ،لم يبق امامي سوى استئجار سيارة اجرة لجلب المفتاح الاحتياطي من البيت او اكسر زجاج السيارة وبينما كنت افكر في هذين الخيارين ايهما انسب واسهل
وبالتاكيد طلبت راي صاحبي كي يشاركني في اتخاذ القرار لكني ادركت انه يخبأ شيئا ما ،
فقلت له: يا اخي قل رايك وخلصني
قال:لا داعي لاي من الخيارين
قلت :طيب ما هو الحل البديل
قال وبكل برود :لاني فتحت قفل الباب
قلت له: منذ متى
قال وبالحرف :انا قفشته"يقصد امسكته" من المحاولة الاولى !!
فنظرت اليه نظرة فيها غضب وغليان لكني تذكرت ان صاحبي
هو الذي طرح النادل ارضا لانه لم يخف ساعتي جيدا..


[/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الخميس مارس 29, 2012 5:45 pm

ههههههههههههههههه
اما حتة موقف
دة صحبك بتع مقالب
تلاقى صديقك هو الا حرض النادل انو يخفى ساعنك
انا بهدى النفوس
هههههههههههه
مشكور الفهد على الموقف الطريف
منتظرين مواقف اخرى

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   السبت مارس 31, 2012 9:09 am

السلام عليكم رؤية
بجد موضوعك جميل على الأقل بنتذكر كتير من المواقف الجميلة
ساروى لكى موقف حصل بينى وبين صديقتى ومش عارفه هعرف احكيه مثل ما رايته والا ايه بالضبط
طلبت منى الخروج فى وسط البلد لنشترى ملابس جديدة وفعلا نزلنا ووصلنا وسط البلد وكنا بنتفرج على كل محل ونتحدث مع بعض فى اللى عجبنا والا مش عجبنا

لحد ما وقفنا أمام محل نتفرج على الفترينا من بره وتناقشنا هنشترى ايه وكان فى المحل دا مش عجبنى اللبس فيه فقلت لها لالالا يلا نشوف غيرة لكنها مش سمعتنى ووقفت تتفرج وتتدقق فى الفترينا كنت انا مشيت شوية قدام وهى مازالت تتفرج وبعدين من غير ما تبص ور تاخد بالها لقتها ماشية وحطة ايدها فى يد رجل ومشية معاه وبتتكلم وهى بصة على الفترينا وانا من بعيد ببص مين دة اللى هى حطه ايدها فى ايده وفجأه لقتها بتصرخ وبتوقل له مين انت ؟ مين أنت ؟ قال شو أنتى حطيتى ايدك فى ايدى قالت لا انا فكراك صحبتى قال انا هون بدل منها وضحك وانا شيفه الموقف وضحكت كتير قالت لها فى ايه قالت انا كنت بتفرج على الفترينا وافتكرته انتى حطيت ايدى فى ايدك على انه انتى من غير ما ابص عليه لانى كنت بتفرج وانا ماشية وهى استحلى صرخت فيه ضحك وانت عماله تضحكى مش تيجى بسرعه
من كتر الضحك معرفتش اعمل ايه لها ضحكت لحد ما دموعى نزلت

وهى المسكينه لا تعرف من فى يدها
موقف كان غريب بس ضحكنا كتير فيه

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
الفهد
عضو ذهبى
عضو ذهبى


وسام ذهبى _ زى الأسرية
العمر : الدنيا ساعة اجعلها طاعة
الدولة : العراق
التوقيع : لا إله إلاّ أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ذكر عدد المساهمات : 1542
نقاط : 1971
تاريخ التسجيل : 25/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   السبت مارس 31, 2012 11:22 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
فعلا موقف غريب ومحرج جدا وهو في نفس الوقت
يبعث على الضحك ،
وكانني اتخيل امامي موقف صديقة الاخت نبيلة بعدما
اكتشفت انها يد رجل غريب وليست يد نبيلة ،
والمثل المصري يقول :تعيش وتاخد غيرها
وما ادري اخذت غيرها والا لسه ؟؟
شكرا لك اختي الكريمة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   السبت مارس 31, 2012 12:32 pm

السلام عليكم الفهد
اشكرك الموقف كان مضحك وصعب لكن صديقتى لها مواقف كتير سوف نرى أن شاء الله بعض المواقف الطريفه اشكرك الفهد ومواقفك مع صديقك لذيذه جدا
ربنا يكرمك

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
د/محمد بغدادى
مشرف المنتديات الطبية ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية
مشرف المنتديات الطبية  ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية


وسام الدكتور
العمر : 40
الدولة : مصر
التوقيع : لا تعرض بوجهك الكريم يا كريم عنا ذكر عدد المساهمات : 976
نقاط : 1344
تاريخ التسجيل : 13/01/2012

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   السبت مارس 31, 2012 1:46 pm

هههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههه
الله عليك يا استاذة نبيلة
موقف يموت من الضحك ،والى جانب الضحك والفكاهة نستفيد الآتى :
حذار من المشى بجوار الفاترينات للرجال لانى لو المسكين دا مراته شافته
مكنتش حتصدق انه بريئ هههههههههه


_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   السبت مارس 31, 2012 8:57 pm

السلام عليكم عابر سبيل
كل الشكر والتقدير لك عابر سبيل كتير بيحصل مواقف ونتعرض لمواقف
وأن شاء الله سوف احكى موقف اخر
لكن للأسف مش عندى كفاءة الألقاء لكن حاولوا تفهمونى هههه
اشكرك

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الإثنين أبريل 02, 2012 3:57 pm

هههههههههههههههههههههه
موقف مضحك جدااااااااا
شكرا لكى استاذة نبيلة على الموقف الجميل والطريف
تحياتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الثلاثاء أبريل 03, 2012 11:35 am

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله


فى مواقف كتير بتحصل جميلة ومضحكة
هقول موقف بس مش ليه لطفل اسمو ميدو هو قريبى هو ولاد شقى جداافوق ما اى حد يتصور
هو عنده 5 سنوات
الموقف دة كنت موجودة فيه كل الاطفال بيفرحوا لما المطر تنطر وحتى احنا كمان
المهم فى اليوم دة كنا عندهم فاولاد خالتوا فرحنين وبيدعوا لربنا
مامتوا بتقولوا يلا ياميدو ادعى لبابا
راح رافع ايده الصغيرة وبيدعى لربنا احنا فاكرين انو بيقول كلام كويس
راح قال يارب بابا يموت
ههههههههههه
هههههههههههههههههه
ههههههههههههههههه
المهم دى بدل ما يدعيلوا دعا عليه وقالها بطريقة تضحك
هو بيقولها بشقاوة
مش فاهمة المعنى
طبعا انا فى اللحظة دى ضحكت ضحكت وكل الا كانوا موجودين ضحكوا لاغايت ما قالوا يابس

وهو فاكر انوا كدا بيدعى لبابا مش بيدعى عليه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الثلاثاء أبريل 03, 2012 1:42 pm

السلام عليكم رؤية

ههههه الموقف دة حصل لأختى بتدعى لأخى وبدل ما تقول له ربى اطعمة ولا تحرمنه قالت ربى احرمة ولا تطعمة وضحكنا كلنا قال لها بس مش عاوز دعائكى

وطبعا هى مش قصدها ههههه

اشكرك رؤية

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
محبة السيرة العطرة
مشرفة منتدى الترحيب والمناسبات
مشرفة منتدى الترحيب والمناسبات



الدولة : الجزائر
انثى الجدي القط
عدد المساهمات : 777
نقاط : 1119
تاريخ الميلاد : 20/01/1976
تاريخ التسجيل : 10/01/2012
العمر : 40
المزاج : بخير و الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الثلاثاء أبريل 03, 2012 2:11 pm

كنا انا وامى واولادى جالسين على

مائدة الطعام ناكل وفجاة سقطت ضرس امى

الاصطناعى فى صحن ابنى اهو بيقول

لابوه لمن هذا الضرس للخروف

بس امى ماعرفت ان الضرس الها

وضحكنا كتير
هههههههههههههههه

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رؤية
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة
المشرفة العامة ومشرفة قسم الشباب والرياضة


وسام الاشراف
العمر : --
الدولة : مصــر
التوقيع : لا إله إلا الله محمد رسول الله انثى عدد المساهمات : 3072
نقاط : 5517
تاريخ التسجيل : 13/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الثلاثاء أبريل 03, 2012 7:44 pm

هههههههههههههه
مشكورة استاذة نبيلة على الموقف الطريف

ههههههههههههه

شكرا محبة للموقف الظريف
هههههههههه
طيب الحمد لله ان العواقب جت سليمة
هههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الأربعاء أبريل 04, 2012 9:20 pm

السلام عليكم

سأروى لكم موقف حصل بالفعل

كنت عند أختى بات عندها مامة سوسو سلامونتى

سوسو حبيبتى فى الصباح عملت شاطرة وقامت تحضر لي الفطار وجايبة الصنية فيها الشاى باللبن والسندوتش

وأثناء سيرها للوصول إلى عطست جوه الأكل كم عطسه ورا بعض طبعا عارفين من العطس بينزل ايه ههههه

المهم نزل الرزاز فى الأكل ... وماشية عادى جاية ليه الفطار المعطوس فيه

قلت لها امشى مش عاوزة افطر امش كل الرزاز نزل فيه وعاوزنى افطر منه ووقعت من الضحك والصنية بتتهز والشاى وقع من الفنجان وفضلت اضحك على منظرها وهى وقعه من الضحك

ورجعت الصنية وعملت غيره وراحت انا اخدة من المطبخ قبل ما تروح هى تجيبوا

على العموم شكرا سوسو حبى تسلم ايدك

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
الفهد
عضو ذهبى
عضو ذهبى


وسام ذهبى _ زى الأسرية
العمر : الدنيا ساعة اجعلها طاعة
الدولة : العراق
التوقيع : لا إله إلاّ أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ذكر عدد المساهمات : 1542
نقاط : 1971
تاريخ التسجيل : 25/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الخميس أبريل 05, 2012 6:51 am

فعلا موقف حرج وفي نفس الوقت طريف
لا اعتقد ان الاخوّة مهما كانت وشيجة تجعلنا ناكل رذاذ عطاس اخوتنا
شكرا لك اختي نبيلة على المتابعة وتفعيل الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الخميس أبريل 05, 2012 2:22 pm

السلام عليكم الفهد

كل الشكر والتقدير لك الفهد على المشاركة الجميلة

بارك الله فيك

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
د/محمد بغدادى
مشرف المنتديات الطبية ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية
مشرف المنتديات الطبية  ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية


وسام الدكتور
العمر : 40
الدولة : مصر
التوقيع : لا تعرض بوجهك الكريم يا كريم عنا ذكر عدد المساهمات : 976
نقاط : 1344
تاريخ التسجيل : 13/01/2012

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الخميس أبريل 05, 2012 8:35 pm

هههههههههههههه هههههههههههه
يعنى الحق عليها يا استاذة انها قامت وحضرتلك الفطار ؟؟
برغم انها واخدة دور برد وزكام ؟ لا يا استاذة نبيلة ،كان من الممكن وببساطة تخلصى من المأزق دا بسهولة ، تقولى لها :يا سوسو يا حبيبتى انا شايفاك تعبانة ،ولازم ترتاحى واحنا نخدمك ،ولازم تفطرى الفطار ده وتحلفى عليها .
ههههههههههه هههههههههههههههه
تقبلى تحياتى لك وللغالية سوسو سلامونتى
z\a

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نبيلة محمود خليل
مديرة موقع الرحمة والمغفرة
مديرة موقع الرحمة والمغفرة


عين تدمع
الدولة : مصر
انثى عدد المساهمات : 17129
نقاط : 26559
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمل/الترفيه : مديرة موقع الرحمة والمغفرة
المزاج : الحمد الله
تعاليق : اللهم اجعلنا ممن يدعون الجنة من أبوابها كلها

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الخميس أبريل 05, 2012 9:13 pm

هههههههه عابر سبيل

عارف لو كنت شفت الموقف لضحكت كتير

وهى عادى جاية تفطرنى قلت لها لو مكنتش شفتك كنتى هتعملى ايه وهى وقعه من الضحك

والله دموعى نزلت من كتر الضحك لا ولسه فى مواقف تانية كمان

ولسه فى موضوع شريط حياتى هتشوف العجب ههههه

كل الشكر والتقدير لك عابر سبيل

_________________

اللهم كما علمت آدم علمنا وكما فهمت سليمان فهمنا
اللهم كما أتيت داود وسليمان علماً علمنا
والحمد لله الذى فضلنا على كثير من خلقه تفضيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://almaghfera.ahlamontada.com
د/محمد بغدادى
مشرف المنتديات الطبية ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية
مشرف المنتديات الطبية  ومنتدى التاريخ الإسلامى والغزوات الإسلامية


وسام الدكتور
العمر : 40
الدولة : مصر
التوقيع : لا تعرض بوجهك الكريم يا كريم عنا ذكر عدد المساهمات : 976
نقاط : 1344
تاريخ التسجيل : 13/01/2012

مُساهمةموضوع: رد: فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة   الخميس أبريل 05, 2012 9:22 pm

أطال الله عمرك ،
وجعله فى طاعته ومحبة نبيه
وجمعنا الله بفضله فى مستقر رحمته ودار كرامته
مع حبيبنا محمد صلى الله عليه واله وسلم
الترسانه


_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
فى حياتنا مواقف ولحظات مضحكة
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
~ منتديات الرحمة والمغفرة ~ :: قسم الترفيه :: استراحة الأعضاء-
انتقل الى: